Vyšší cíl/smysl podnikání |
Vyšší cíl/smysl podnikání není značka (Brand), je na straně jedné mnohem hlubší a na straně druhé, je mnohem více svázán s portfoliem produktů. Je to filosofie, úhel pohledu, ze kterého se díváme na problémy na trhu, které chceme řešit, případně jak je chceme řešit.
V knize Conscious Capitalism John Mackey a Raj Sisodia uvedli řadu firem a jejich vyšší cíle.
Jako studijní příklad v této knize uvádí problém firmy Pedigree.
Jejich přístup k podnikání se prý kdysi dal definovat jako: „Dáváme žrádlo do konzerv a granule do pytlů a tím dosahujeme zisku“.
Navzdory ohromnému rozpočtu na reklamu a propagaci ztráceli podíl na trhu.
Až nastolením vyššího cíle/smyslu se jim podařilo dostat se z krize.
Svůj vyšší cíl definovali takto: Buďme firmou, která má ráda psy“.
A vytvořili svůj manifest:
Jsme tu pro psy.
Někteří lidé podporují velryby …
Jiní se zajímají o stromy
My máme rádi psy.
Malé i velké.
Hlídače i pro zábavu,
Čistokrevné i voříšky.
Jsme pro procházky, běh i pro dovádění.
Podporujeme popichování, drbání, očichávání i okouzlení.
Podporujeme psí parky, dvířka pro psy a psí svátky.
Kéž by byl mezinárodní den psů,
který by slavili všichni pejsci světa,
za to, jak nám přispívají ke kvalitě našeho života.
To podporujeme,
protože jsme tu pro psy.
Práva psům.
Tento manifest byl stavebním kamenem jejich reklamní kampaně. Firma se přeorientovala z propagace reklamy na propagaci své filosofie. Tím ušetřili, ale dosáhli většího dopadu.
Ale hlavně firma zavedla tento vyšší cíl/smysl do všech oblastí svého podnikání a fungování. Prospěch psů se stal důvodem i centrem všech jejich aktivit.