Digitálními příběhy, interpretací technických a technologických informací za pomoci multimediálních nástrojů se zabývám přes 10 let.
Vytvořil jsem stovky digitálních příběhů pro řadu muzejních expozic a 5 let se zaměřuji i na interpretaci a prezentaci inovací, patentů či Podnikatelských záměrů. V té době jsem přednášel DigitalStorytelling a Pitching na jedno až dvoudenních seminářích po celé ČR, či na Slovensku.
S rozvojem technologie 3D tisku byl jen krok ke zhmotnění digitálních vizualizací v počítači do reálného světa. Ať jde o repliky sbírkových předmětů a exponátů, nebo o prototypy inovací (prototyping).
V roce 2013 jsem přednášel Digitalstorytelling a pitching metodou Orena Klaffa S.T.R.O.N.G. studentům I. ročníku ekonomické fakulty Jihočeské Univerzity.
Na základě této zkušenosti jsem si uvědomil, že je velmi neefektivní přednášet někomu o pitchingu, či jak si může vytvořit vlastní digitální příběh, když jeho Podnikatelská Idea stojí na vodě. Když takovýto začínající podnikatel nezná potřeby svých ideálních zákazníků - Avatarů
Když neví, jestli je o jeho produkt zájem a jestli je někdo vůbec ochoten ho za vykalkulované ceny koupit (marketingová a ekonomická udržitelnost).
Proto jsem v tomto roce (2014) rozšířil své portfolio i o téma "Promyšleného podnikání" , kde se všechny tyto přístupy začínající podnikatelé učí.
Metoda promyšleného podnikání je souhrn vícero přístupů a metod ( Design Thinking for Business Innovation, CANVAS, Developing Innovative Ideas, Business Strategy apod.) Výhodou tohoto přístupu je, že začínající podnikatel do přípravy Podnikatelského záměru nevkládá ani korunu (jen svůj čas a energii), dokud nemá otestovanou výše zmíněnou marketingovou a ekonomickou udržitelnost podle hesla:
K tomu jsem od roku 2013 - až dodnes absolvoval na různých univerzitách v USA v rámci projektu Coursera řadu on-line kurzů, které se těchto tématů týkají:
Design produktů z pohledu zákazníků (Human Centred Design) | |
Marketing v Digitálním světě |
Gamification | |
Greek and Roman Mythology | |
E-learning and Digital Cultures | |
Online Games: Literature, New Media, and Narrative | |
Powerful Tools for Teaching and Learning: Digital Storytelling | |
New Models of Business in Society | |
Foundations of Business Strategy | |
Creativity, Innovation, and Change | |
Design Thinking for Business Innovation | |
Fundamentals of Digital Image and Video Processing | |
What's Your Big Idea? |
První seminář v Promyšleném podnikání proběhl od března do června 2014 pro začínající podnikatele v Č. Budějovicích ve spolupráci co-workingovým centrem. Těm mladým podnikatelům, kteří chtěli a podle mého měli nadějný podnikatelský záměr, jsem začal dělat Mentora.
Nejdéle to vydrželo Jakubovi Cíglovi z Blatné. Chce založit sociální firmu a pomáhat absolventům škol v oboru v IT získat praxi, aby se mohli ucházet o svoji první práci. Typický příklad Vědomého kapitalismu (Conscious Capitalism)
Aby mohl být projekt ekonomicky udržitelný, chceme ho postavit podle Stakeholderovského konceptu (Stakeholder Entrepreneurship) bude potřeba vytvořit určité prostředí - dokonce si myslím, že podle těchto principů, je zde šance na zcela nový druh podnikání - Modrý oceán a už nyní projekt cílí na větší počet oborů.
V roce 2011 - 2012 jsem se zajišťoval vývoj "Multimediální internetovou aukci patentů MIREDA pro naši firmu R2S, s.r.o. Pro prezentaci jednotlivých patentů jsem vytvářel digitální příběhy.
(více uvidíte na www.aukce.digitalstorytelling.cz).
Pro pokračování se musíte přihlásit