Implementace i-Watch na trhu
6. 5. 2015
Postup firmy Apple s i-Watch naplňuje teorii, jak se inovace prosazuje na trhu – zatím…
Při sledování vývoje článků o i-Watch, asi o nejznámější wearable neboli „chytré věcičce“, kterou nosíme na svém těle, máme jedinečnou příležitost se na praktickém případě seznámit s procesy vstupu inovace na trh a jakými nástroji získává své zákazníky.
Vývoj pronikání na trh je zajímavý nejen ...
Klikněte pro pokračování
Společensky odpovědné firmy a greenwasching
26. 3. 2015
Problém fenoménu Společensky odpovědné firmy je mimojiné v tzv. „Greenwaschingu“.
Vždy se totiž k tomuto trendu přidá někdo, kdo v tom vidí jen dobrý „marketingový tah“. Naši předci by řekli „Nahoře huj, dole chuj“. V tom se zásadním způsobem liší Vědomý kapitalismus (Conscious Capitalism), kde by bylo toto pokrytectví zainteresovanými skupinami ihned odhaleno a nefun...
Klikněte pro pokračování
Výrobní a obchodní model first
15. 3. 2015
Genialita není v nápadu, ale v praktickém použití a v chytrosti prodeje.
Aneb Výrobní a obchodní model first
Internetový časopis Inc, který se zaměřuje na „Rady a tipy pro začínající podnikatele“ publikuje sérii příběhů úspěšných podnikatelů, kteří rozjeli byznys za méně než $10 000.
A já si jeden z příkladů zvolili pro ilustraci toho, jak by přeměnu nápadu v ma...
Klikněte pro pokračování
ESIF a adaptační propast této sociální inovace
27. 2. 2015
Strukturální fondy EU jsou typickou sociální inovací, ale díky stakeholderovskému konceptu Vědomého kapitalismu by mohly být i efektivní.
Politika EU vůči členským státům a regionům byla postavena na filosofii, která chtěla do života, podnikání a do správy veřejných statků prosadit humanistické ideje a přístupy, jako jsou krása, solidarita, respekt ke kultuře, či životnímu prostředí.
...
Klikněte pro pokračování
Při vstupu inovace na trh nelze přeskakovat segmenty zákazníků
20. 1. 2015
Lze s inovací jít rovnou za největším segmentem na trhu? aneb Funguje zdolávat Adaptační propast z druhé strany?
Dnes jsem se coby tvůrce digitálních příběhů zúčastnil jednání realizačního týmu k projektu jak inovacemi podpořit zájem o technické vzdělávání.
Jeden projektový partner si stěžoval na obtížnosti při plnění své aktivity. Úkol, který měl plnit, bylo oslovovat firmy, kter...
Klikněte pro pokračování
Mohou pragmatikům s puberťáky pomoci IOT? Aneb jak v podnikání překonat Adaptační propast?
30. 11. 2014
Nedávno jsem byl svědkem stížnosti jednoho začínajícího podnikatele na to, že po poměrně úspěšném rozjetí podnikatelského záměru - provoz podnikatelského inkubátoru, to začíná trochu drhnout. Noví nájemníci nejsou a objevují se další konkurenti, kteří jim přebírají i oslovované klienty.
Toto je typický příklad tzv. Propasti osvojení (adoption chasm). Teorie o podnikání popisuje, že zákaz...
Klikněte pro pokračování
Je pivní inovace Budvar B_CRYO v souladu s Promyšleným podnikáním?
16. 11. 2014
Pivovar Budějovický Budvar vydal včera tiskovou zprávu o svém zcela novém inovativním produktu „Budweiser Budvar B:CRYO“.
Budweiser Budvar B:CRYO je speciální pivo zrající v našich sklepích 200 dnů. Po uplynutí této doby je stočeno do lahví a dopraveno do restaurací. Zde musí být zmrazeno při teplotě -18° C po dobu minimálně 24 hodin, v optimálním případě 48 hodi...
Klikněte pro pokračování
Přístup na teritorium brání každý organismus, ale proč to musí dělat čeští úředníci?
22. 7. 2014
Je vcelku známé, že mikroorganismy, zvířata i rostliny brání novým příchozím, aby získávali obživu na jejich teritoriích.
Je přirozené a logické, že stávající firmy se snaží různými překážkami a bariérami ztížit vstup na trh nové konkurenci.
Ale nerozumím tomu, proč je to v Čechách dovolené úředníkům?
Proč u nás neplatí přístup, který je běžný v anglosaském světě, ž...
Klikněte pro pokračování
Skvělá byznysová strategie Amazonu aneb jak jít a nejít s hlavním proudem.
14. 7. 2014
Při prvním zhlédnutí následující informace by se mohlo zdát, že se Amazon definitivně zbláznil. Amazon vstoupil na už tak přeplněný trh s mobily se svým produktem Fire Phone (en).
Opak je pravdou!
Při přednáškách používám Amazon jako příklad skvěle promyšlené strategie, kdy na počátku si strategicky zvolil geniální produkt, který nemá reklamace, ani záruční lhůtu (viděli jste ně...
Klikněte pro pokračování
Proč si každý myslíme, že jsme podnikatel typu Elvis Presley?
1. 2. 2014
I když si uvědomujeme, že Paretův princip 80/20 (80% začínajících firem do 5ti let zkrachuje) platí, stále se učíme na Success Stories podnikatelů typu Elvis Presley.
Mýtus o zázračném úspěchu Elvise Presleyho, který rozšířil jeho manažer Parker, vypráví o tom, že mladý tehdy neznámý Elvis Presley přišel do nahrávacího studia Sun Records a chtěl nahrát narozeninový dárek pro svoji matku....
Klikněte pro pokračování
Pf 2014
2. 1. 2014
Vše nejlepší v Novém roce 2014
flowplayer("player","/flowplayer/flowplayer-3.2.15.swf",{clip:{autoPlay: false,autoBuffering: true}});
Klikněte pro pokračování
V jaké oblasti může inovovat a v jaké oblasti by neměla inovovat začínající firma?
10. 12. 2013
Když už se jedinec rozhodne, že chce podnikat, chce zkusit "rozjet vlastní byznys" a je ochoten to opakovaně zkoušet, je třeba si hned na začátku zvážit, do čeho je vhodné vložit energii, své úspory a půjčky od nejbližších.
Co je základem jakéhokoliv byznysu (když nepočítám druh byznys modelu a ekonomickou stránku produktu, či služby)?
Zařídit, aby se o nás dozvěděla kritická masa pot...
Klikněte pro pokračování
Opravdu je těžké vytvořit kvalitní produkt venkovské turistiky?
18. 7. 2013
Zážitek v restauraci "Zámek Szt. Kristof", Zamárdi, Maďarsko
Na straně jedné si stěžujeme, že je obtížné najít mimo oblíbená turistická centra zajímavé a kvalitní služby, na straně druhé si podnikatelé ve venkovském cestovním ruchu stěžují, že podnikání nelze udržet, že nejsou turisti. A když už se k nějaké tvorbě produktu cestovního ruchu rozhodnou, musí to být dotováno veřejn...
Klikněte pro pokračování
Vybudovat podnikání v gastronomii a vytvořit kolem toho příběh není nic složitého a navíc to funguje
17. 6. 2013
Na svých seminářích o možnostech a síle příběhů v cestovním ruchu prezentuji jako jednu z oblastí gastronomii. Že právě příběh je to, co může rozhodnout, proč turisté navštíví daný podnik.
Nedávno se objevil důkaz nad všechny povolané, kdy příběh a vše kolem něho ocenili odborníci v soutěži Tales of Cocktail 2013, kterou gastronomická komunita považuje za „Barového Oskara“. Jak už...
Klikněte pro pokračování
Pravá síla příběhu - workshop, který nahrává venkovským muzeím
2. 6. 2013
Tento týden jsem četl zajímavý příspěvek na blogu Paula Orselliho zabývajícím se vychytávkami a zajímavými nápady, jak ozvláštnit a vylepšit muzejní expozice Exhibitricks .
Popisoval své zážitky z workshopu pro muzejníky a autory výstav „Analýza exponátů a jejich příběhy“.
Každý účastník dostal dvě fotky toho samého objektu umístěného na podložce a každý měl rozhodnout, kde na škále...
Klikněte pro pokračování
Příběh prostě vede. Aneb zážitek z výstavy sbírky Ivana Lendla z díla Alfonce Muchy.
26. 5. 2013
Včera jsem navštívil v Obecním domě v Praze expozici sbírky plakátů a grafických děl Alfonse Muchy, kterou celoživotně sestavoval náš bývalý slavný tenista Ivan Lendl.
I když je téma samotné expozice slavné a exponáty jsou taháky samy o sobě, takže stačilo je jen vystavit a bylo by stejně plno. Velkou poklonu je podle mého je třeba složit pořadatelům, pro...
Klikněte pro pokračování
Teorie rukodělného řemesla
20. 5. 2013
Minulý týden mě jeden anglický bloger upozornil na fascinující přednášku.
Trevor Marchand z Norwegian Crafts.no je architekt a měl možnost díky svým stavbám v Jemenu, Mali, ale i ve východním Londýně pozorovat ruční práci místních řemeslníků – tesařů a dalších a byl fascinován podobností úkonů, nástrojů, ale sledoval i minimalistickou komunikací mezi staršími mistry. Zajímal se i o to, ...
Klikněte pro pokračování
Ztracená moudrost našich předků. Aneb jaký má být tradiční suvenýr?
13. 5. 2013
Když jsem dělal jarní úklid, našel jsem v harampádí po svých předcích různé staré suvenýry (patrně od známých a z dovolených). Mezi nimi jsem našel imitace slovenských črpáků.
Co to je črpák nám jako jeden z možných zdrojů popisuje wikipedie:
Črpák je tradiční slovenská nádoba používaná zejména na salaších, kde se z něj pila žinčice. Črpák je zhotovený ze dřeva, do ucha je často ozd...
Klikněte pro pokračování
Co dělat s atraktivitou, která může vyvolat vášně?
30. 4. 2013
Vážení a milí čtenáři mého blogu,
omlouvám se za 14denní výpadek, ale jezdil jsem přednášet po krajích bývalého Československa jak vytvářet Digitální příběhy.
Při diskusích s účastníky jsme narazili na situaci, kdy existuje velká místní atraktivita, ale z různých důvodů je trochu problém ji využít na propagaci daného území.
V obou případech je příběh o atraktivitě velice přita...
Klikněte pro pokračování
Tip pro biofarmáře - aneb Ovoce s největším příběhem
14. 4. 2013
Nejlépe se prodává výrobek s příběhem a bio ovoce je k tomu přímo předurčené, protože základem důvěry je právě znalost životopisu bioproduktu, jak a za jakých podmínek ovoce rostlo, jak se o něj biofarmář staral. Proto digitální příběh na webové stránce biofarmáře je efektivní způsob na získání potřebné kredibility.
Silný příběh mělo i ovoce z ovocných sadů, které se jediné dochovaly po za...
Klikněte pro pokračování