Podnikání obestírá řada mýtů, kterým se v metodě Promyšleného podnikání snažíme vyhnout.
Na čem vlastně závisí úspěch v podnikání? Je to perfektně promakaný produkt? Na příběhu Amazonu je ukázáno budování portfolia úspěšného podnikání.
Každý si myslíme, že jsme Elvis Presley podnikání a že se objeví nějaký ten Sam Philips, který už ten náš skvělý produkt dostane k zákazníkům. Metoda Promyšleného podnikání tento mýtus vyvrací.
Myslíme si, že inovovat můžeme jen produkt. Metoda Promyšleného podnikání tento mýtus vyvrací (jak inovovat i jiné části hodnototého řetězce vašeho podnikání se naučíte při zpracování the Buyer Utility Map v on-line kurzu).
Hlavně nikomu neukazovat produkt, dokud ho nebudu mít úplně hotový, jinak mi nápad ukradnou. Základem přístupu Promyšleného podnikání v této oblasti je "Vzdělanostní křivka", (jak ji vytvořit se dozvíte v on-line kurzu).
Promyšleném podnikání spíše zákazníka posloucháme, co ho trápí (provádíme tzv. Etnografický průzkum než Marketingové šetření) a podle toho vyvíjíme produkt/řešeni - přání, než abychom mysleli za zákazníka. A vysvětlujeme řadu dalších mýtů, jak se k zákazníkovi přistupuje.
Zde řešíme mýtus, že více se naučíme z tzv. "Success Stories" než z "Failure Stories". Úspěšní podnikatelé se od neúspěšných odlišují v tom, že ovládají "Fast and Intelligend Failure". A Promyšlené podnikání učí, že když je někde "Rudý oceán", je lepší raději do nej nevstupovat, než se obrnit vytrvalostí.